دکتر حمیدرضا ترقی

پیام مهم نشست پاریس، رویارویی آشکار عربستان با جمهوری اسلامی است

نشست حامیان گروهک تروریستی منافقین در حالی برگزار شد که مهمانان این نشست را افرادی چون صالح الغایب وزیر سابق اطلاعات اردن، برنارد کوشنر وزیر خارجه پیشین فرانسه، جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، ترکی الفیصل رئیس قبلی دستگاه اطلاعاتی عربستان و مریم رجوی یکی از سرکردههای منافقین تشکیل میدادند. این نشست با امید و ادعای مریم رجوی مبنی بر در دست داشتن طرح 10 مادهای برای براندازی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 یقیناً نشست پاریس حاوی نکات بسیار مهمی است که لحظهای غفلت از آن تبعات غیرمطلوبی بر امنیت داخلی کشور به جای خواهد گذاشت. نشست مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران در پاریس نشان داد که منافقین با شعف کامل اینک دست به دامان تروریستها شدهاند و البته یک رابطه دو جانبه بین جنایتکاران عالم به وقوع پیوسته است. آنگونه که مشاهده شد، کشورهای اروپای غربی و عربستان به نیابت از آمریکا به دنبال برقراری ارتباط و پیوندی نامبارک علیه ایران هستند. شاید یکی از مهمترین پیامهای این نشست، رویارویی آشکار عربستان با نظام جمهوری اسلامی بود.

عربستان سعودی در سالهای اخیر با حمایت همهجانبه از تروریست‏ها و تروریستپروری نهتنها به اهداف مورد نظرش درباره مقاومت و کشورهای همسو با ایران و بخصوص فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران نرسیده بلکه با افزایش هزینههای مالی و ناکامیهایش اینک در پی برقراری رابطه با گروهک منافقین که دشمنان قسمخورده ملت ایران هستند، برآمده است. از این رو، سران سعودی و حامیان غربی آنها درصدد استفاده از عناصر داخلی منافقین در ایران هستند تا عدم کارآیی و شکستهای مکرر داعش در منطقه و مرزهای ایران را با استفاده از عناصر منافقین جبران کنند.

بی‏شک، گروهک منافقین امروز به عنوان ستون پنجم دشمنان جمهوری اسلامی ایران و بویژه عربستان قرار گرفته است. ایجاد ناامنی و ترور از جمله برنامههایی است که عربستان از دوستان جدید خود طلب میکند، تا با استفاده از فضای موجود به آرزوی دیرینه خود یعنی افزایش ناامنی و تبدیلکردن ایران به سوریه و عراق برسد. مسلماً امروز عربستان سعودی بدین علت دوست خوب منافقین شده تا از طریق همپیمانی با خائنان به ملت ایران، اهداف دیرینه خود را محقق نماید.

استراتژی عربستان سعودی درباره ایران نشان میدهد که جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی با دشمنانی جدی روبهرو است که هدفی جز فروپاشی نظام اسلامی و از بین بردن ملت ایران ندارند؛ دشمنانی که به صورت مستقیم و نیابتی وظیفه بر هم زدن امنیت و آرامش ایران را در دستور فعالیتهای سیاست خارجی خود قرار داده‏اند. دستگیری برخی از عناصر داعش با مأموریت بمبگذاری در مناطقی از تهران و مبارزه رودررو با مرزبانان در هفتههای اخیر، حاکی از این واقعیت است که استراتژی ناامنسازی و ضربهزدن به جمهوری اسلامی بهمراتب بیشتر از پیش مورد توجه دشمنان ایران قرار گرفته است. لذا با جرأت میتوان گفت که استراتژی تعیینشدهای که عربستان را با مسؤولین سابق برخی کشورها و منافقین(که اصلیترین تروریستهای ایرانی به شمار میروند) سر یک میز مذاکره نشانده، بسیار جدی و خطرناک است و شاید بتوان گفت که استراتژی دایمی‏ای است که علیه حاکمیت و ملت ایران در دستور کار آنها  قرار گرفته است.

یقیناً عربستان سعودی و دوستان غربیاش از منافقین به خاطر جاسوسی و اقدامات تروریستی در ایران شدیداً حمایت خواهند کرد. از این رو، دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در عین تقویت بنیه دفاعی و نظامی کشور، باید مراقب کوچکترین تحرکات منافقین باشند و یکایک آن را در داخل و خارج کشور بهصورت دقیق رصد کنند و البته از ظرفیت تنفر مردم ایران و کشورهای دیگر نسبت به منافقین تروریست بهرهبرداری نماید. رصد برنامههای منافقین وآگاهی همهجانبه نسبت به تهدیدها و توطئههای دشمنان جمهوری اسلامی قطعاً موجب افزایش امنیت ملی و ایستادگی در برابر اقداماتی است که آرامش داخلی را بر هم خواهد زد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    دیر یا زود به تقابل نهایی میرسیم پس بهتر است در امادگی کامل بسر برده و روز بروز بر قدرت خود بیافزاییم مرگ بر خاندان لعنتی و سفیانی ال سعود